Scha's Riotz world

Autobiography


♥♥♥ Hye ! Welcome to my Riotz World ♥♥♥ P/S : Please be nice here , thank you

Entries About Linkies Stuff

Status <3

BIOMEDICAL SCIENCES STUDENTS IIUM KUANTAN
My Music

Planetarium (piano) by Ai Otsuka

Credits

Template by : Farah Dini
Basecodes by : Nurul AtiQah
Edited by : Scha Aye Jay
Others:

-----------------------------------------
Copyright© by Farah Dini 2012
-----------------------------------------

Sad Story in age of 16 ..
Wah, kenyang betul lepas mkan dekat kantin. Seronok nampaknya Scha bila kawan-kawannya belanja dia makan sempena birthday dia yang ke 16. Whooa ! Sweet sixteen lah maknanya Scha sekarang ni. Seperti tahun-tahun berikutnya, Scha turut senaraikan beberapa  wishes untuk tahun ini. Apa wishes nya? Just keep it secret, okay.
                Waktu rehat rasanya dah nak habis, so why not peri kelas awal sikit. Lepas ni subjek yang paling digeruni kerana cikgunya, so tak perlulah cari pasal masuk lambat okay. Belum sampai kelas lagi dah dengar bising-bising, mesti ada benda menarik ni. Scha dengan kawan-kawannya pun bergegas pergi ke kelas.  Tapi, tunggu sekejap. Asal mereka semua berkumpul dekta meja Scha?
                Scha pun segera masuk, “ Asal korang semua berkumpul dekat tempat aku?”.
                “ Kau boleh sabar dulu tak, Dean?” East cuba menenangkan Dean iaitu sepupunya. “ Scha, ikut aku sekejap!”, Scha pun mengikuti East dari belakang.
                Wajah Scha terpampang rasa serba salah, “ Sorry sebab tak bagitahu perkara sebenar. Aku just tak nak kau tahu masa lampau aku dengan cousin kau sendiri “. Scha melarikan diri.
                East cuba mengejar tapi dihalang oleh rakan-rakan Scha. Shy, teman rapat Scha bersuara, “Please jangan tanya pasal hal ni dekat Scha, biar we all yang story”.
                Setelah berbincang dengan Shy, East bersetuju untuk jumpa dengan mereka pada waktu dan tempat yang ditentukan. Buat masa ni, lebih baik East tak jumpa dengan Scha dulu memandangkan fikirannya sedang bercelaru sikit.  Lagipun Scha ada tournament beberapa hari lagi, so better bagi Scha sedikit masa untuk dua perkara tersebut.

Seperti yang dijanjikan, mereka pun berjumpa di bilik muzik. Bukan setakat Shy sahaja yang dating, Dean turut dibawa. East agak terkejut apabila melihat Dean turut datang. Setiba sahaja di hadapan East, Dean terus memeluk cousinnya dan menangis. Dean megeluarkan handphone-nya dan memberikannya kepada East. Dean mahu menunjukkan satu video yang berlaku pada perkhemahan di pulau yang lepas.
                “ Wow, I don’t know you could sing Korean song. Impressive, rasa rugi pula tak join”, kata East.
                Dean bersuara dan suaranya agak tersekat untuk mengatakannya, “ That song is dedicated to someone East. Orang yang aku sayang,  the person that I love the most”. Dean mula menitiskan air matanya.
                “ Kenapa tak tunjuk expression Fina? Lagu ni untuk dia kan”, tanya East setelah video tersebut tamat. “ Just nampak muka Scha je, tapi kenapa dia nampak macam touching “.
                “ Sebab lagu tu untuk Scha, East. Tu yang cuba Dean katakan”, kata Shy.
                East agak terkejut apabila mendengar kata-kata Shy. Selama ini East menyangka bahawa yang Dean sayangkan hanyalah Fina. Tak pernah pun Dean menunjukkan sebarang tanda bahawa dia pernah ada sebarang hubungan dengan Scha sejak hari pertama dia masuk ke sekolah ini. Dean tak mampu mengatakan apa-apa, selama ini East tahu mengenai kisah cinta Dean namun dia tak pernah tahu siapa perempuan tersebut walaupun setelah berpindah ke sekolah tersebut. East langsung tidak menyangka bahawa permepuan tersebut ialah sahabat lamanya ketika di tadika iaitu Scha.
                Shy menerangkan bahawa lagu tersebut bertajuk ‘ Bad Woman’, daripada kumpulan FT Island. Lagu tersebut merupakan salah satu lagu kegemaran Scha dan Scha sangat tahu maksud lagu tersebut. Lagu tersebut amat menyentuh hati Scha dan sangat tidak menyangka bahawa lagu tersebut memang ditujukan khas kepadanya.




 
Ketika itu, hati Scha sangat sebak dengan lagu yang Dean nyanyikan dan kesannya kekal hingga sekarang. Kekacauan ketika waktu rehat berlaku kerana Dean ingin mendapatkan kepastian mengenai perasaan Scha yang sebenarnya apabila dia mengetahui apa yang Scha rasakan mengenai lagu tersebut melalui blog Scha. Namun apa yang Dean lakukan telah di salah ertikan sehingga menimbulkan kekacauan. Dean cuma mahu penjelasan dan hanya ingin memohon maaf di atas apa yang telah dia lakukan.
                “ Lagu tu sangat memberi makna bagi aku Dean, kau tak faham betapa lukanya hati aku bila dapat tahu lagu tersebut untuk aku “.
                Mereka menoleh ke belakang. Dean bersuara, “ Aku minta maaf, Scha. Aku cuma nak express-kan perasaan aku ketika tu dan aku nampak kau at that moment. Aku minta maaf Scha”.                  
                “ It’s too late. And I will pa back this song for you, memandangkan kau tak ada masa aku nyanyikan lagu ni”, Scha menuju ke piano dan mula memainkan ‘After Love’ daripada kumpulan FT Island . Perlahan-lahan muzik dialunkan.




Dean tahu maksud lagu tersebut kerana dia tahu semua lagu yang Scha suka. Bagi Dean, Scha perempuan yang sangat dia sayang dan dia mahu sayangi Scha sepenuh hatinya namun Dean tahu dia tak mampu melakukannya kerana ada Fina.
                Tamat sahaja lagu tersebut, Scha bersuara, “ Dulu aku fikir dua perkara yang harus kita lakukan untuk berpisah. Pertama, kita lupakan satu sama lain tapi aku tahu ia tak akan berkesan. So aku pilih jalan yang kedua iaitu kita benci akan satu sama lain”.
                Dean terkejut apabila mendengar kata-kata tersebut, “ How can I hate person that I love?”.
                “ Anggaplah aku seperti perempuan dalam lagu tersebut dan aku anggap kau  seperti dalam lagu tadi. Kita tak ditakdirkan untuk bersama”, Scha pun beredar keluar dari bilik muzik.
                Shy dan East halang Dean daripada mengejar Scha. Mereka harap Dean dapat lakukan apa yang Scha minta dan mulai hari ini, anggapplah Dean dan Scha tak akan bertegur seperti musuh . Sebelum terlupa, Shy memberikan iPad dan biarkan Dean membaca post yang Scha tulis dalam blog-nya.

sila klik kalau tak dpt bace..

                 “ Apa maksud kata-kata terakhir ni?”, tanya Dean kepada mereka berdua.
                East pun menjawab, “ Aku akan tunggu dia sehingga habis sekolah dan lepas tu dia akan jadi milik aku. Stop thinking about her, cause for her you better think about Fina”.
                 Dean faham, mungkin memang itu yang patut dia lakukan. Fina perlukan Dean ketika ini di situasi kritikalnya, kerana sebab Dean bersama Fina pada mulanya. Mereka memerlukan satu sama lain namun hati Dean lebih memerlukan Scha. Sayangnya, Scha bukan miliknya lagi.